torsdag 23 augusti 2018

snurrigt och rätt sött

hej bloggen! sommaren rullar på och igår åkte ellie, som varit här i en vecka, hem. vi har hunnit se föllakzoid på glazart, spelat yatzy i parker och tramsat omkring i sommarvärmen. utöver det har jag myst med alex och hängt med en äldre dam jag lärt känna här. hon är den häftigaste personen jag vet om och igår kväll körde hon mig genom stan i hennes gamla ford utan tak, samtidigt som hon pekade ut platser där musiker och konstnärer huserat som bäst för sisådär femtio år sedan då "paris fortfarande var kul". jag ska hjälpa henne göra ljud till en trailer för hennes teaterpjäs och det verkar minsann som att hon är lika fascinerad av mig som jag är av henne.

vad mer? ida kommer hit på måndag och om knappa tre veckor trillar lisanja förbi. annars jobbar jag mest och skriver ännu mer. har kommit in på en kurs i musikproduktion och den tredje september kör den igång. wow, jag är så taggad! ska iväg och köpa ljudkort och tre mikrofoner nu i veckan och ja, innan januari är slut ska jag ha lärt mig hur man går från outvecklad musikidé till producerad, mastrad, mixad och distribuerad låt. min skola här börjar igen den femtonde oktober och det innebär alltså att jag kommer plugga hela 150% under större delen av hösten. puh. det kommer minst sagt bli intensivt men jag är inte skraj, ska ju förresten också få läsa mer sound design på skolan här också och målet är att ta en minor i sound design i samma veva som jag får min regissör-titel. mjao.

nu kallar dagen och min kropp skriker efter mer kaffe så innan jag kör igång ska jag njuta av ännu en kopp och lyssna på sharon van etten på repeat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar