måndag 6 juli 2020

ett steg framåt

hej bloggen! livet flyger förbi och jag känner mig levande och lycklig. jag jobbar nästan hela tiden, men det är fantastiskt och jag njuter av nästan varje sekund. utöver greenpeace har jag tagit på mig diverse små filmprojekt och nu i helgen filmade jag ett konstkollektiv här i berlin då de planerade och utförde ett helt fantastiskt skogsrejv långt utanför stan. klubbscenen här har verkligen fått en törn i sidan pga. corona-situationen i vår värld som är så skev. ikea och h&m får hålla öppen medan livemusiken har tvingats in i den digitaliserade världen. i reaktion på detta har folk nu tappat tålamodet och börjat organisera events runt om stan. allt sköts snyggt och ansvarsfullt och lyckas helt fram tills någon tjallar. jag känner mig priviligerad som får ta del av spektaklet bakom scenerna och att dokumentera denna tid för kommande generationer. ju mer jag lär mig, desto mer övertygad blir jag om att jag måste jobba med politik, och ja, det känns som en ynnest att få vara mig just nu även om kroppen min är trött och timmarna jag sover är få. kanske lever vi fler än en gång, men det här livet just nu händer bara en gång och jag vill se till att inte kasta bort min tid på onödiga saker då det finns så mycket arbete som måste bli gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar