lördag 5 februari 2022

var skåpet skall stå

så var tanden ute. puh! jag har infektion i tandköttet, en släng feber och hiskeligt ont i hela halva huvudet och munnen. känner mig dränerad. med ingen energi i kroppen men massa energi jag behöver få utlopp för så skriver jag. sida efter sida efter sida. blir rastlös och förbannad över att inte komma framåt snabbare, vill inte skriva mer utan istället vara ute och gå på mina två ben, genom regn och rusk om det ska vara så. framåt i livet och genom världen. sen vet jag att universum har full koll på allt och att hon placerat mig här i denna sits för att jag har någonting jag behöver fundera på. så jag funderar och jag skriver mer, och blir rastlös och rotlös samtidigt som jag också numera är lite visdomstandlös. det känns som att mitt huvud ramlar av. sofia är ute och svirar och imricken och viljar snusar i sina sängar. själv tänkte jag baka veganska kanelbullar nu mest för att jag behöver jorda mig själv och har längtat efter att knåda lite deg. dom säger att jag är miljonär och det tackar jag för. snart vänder jag blad, i väntan på att livet ska greppa tag i mig samtidigt som någon vill hålla mig i handen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar