onsdag 24 maj 2017

snigelpost och dagar som flyger förbi

hej bloggen! klockan har passerat midnatt och jag ska sova efter att jag plitat ner några rader här. mitt liv är lika bra som på film och jag känner mig starkare än vad jag gjort på länge, både fysiskt och mentalt. jag vaknar, dricker kaffe och skriver ute på min gård. jag lyssnar på snail mail medan jag zickzackar längst med floden helt tills jag inte orkar gå längre. jag träffar vänner för allongé's och cigaretter i solen innan jag zickzackar hem och skriver mer. jag läser nyheter och jag engagerar mig, jag skrattar och gråter och längtar och längtar inte alls. jag motionerar och jag äter morötter och hummus, eller broccoli och ost. jag vandrar längst med krokiga gator då det börjat skymma och jag får tårar i ögonen när himlen blir helt röd och jag ser ut över den här staden som jag får kalla min. jag är hemma här och det har jag aldrig varit tidigare. jag har fått fräknar i mitt ansikte och mitt hår börjar bli sommarblekt. om en dryg månad åker jag till montreal för att träffa alex och nyssa och murdock och chloe och alla andra jag saknat så. och sälen. jag ska få träffa sälen. när jag tänker på det blir jag nervös och pirrig och full av förväntan och då längtar jag så mycket att jag inte orkar längta alls. så, dagarna går förbi och varje morgon är det kul att vakna och mitt liv är lika bra som på film, för första gången på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar