torsdag 8 februari 2018

tack för hjälpen du gav mig bara fler problem

hej bloggen! idag var jag åter en sväng på akuten eftersom mitt öga varit blodsprängt och svullet sedan jag vaknade denna morgon. inbillade mig att jag hade både dubbelseende och nedsatt syn och för en gångs skull verkade doktorerna ta mig på allvar. de tog prover, vände ut och in på mitt öga både en och två gånger  (för första gången sedan mina problem uppstod) innan de konstaterade att jag har ett virus i kroppen som inte går att behandla. den inflammation jag nu har beror troligtvis på allergi mot antibiotikan jag blivit felbehandlad med, vilket i sin tur har resulterat i hemska eksem som varar, kliar och torkar ut min hud. blev rekommenderad en ny typ av ögontvätt och fick en stor tub salva jag ska smeta på åtta gånger om dagen. hurra! nu ska jag alltså till hudläkare och behandla eksem med ursprung i antibiotika jag inte borde fått. ahhh. jag blir så fruktansvärt trött på att bli slussad fram och tillbaka. jag blir så fruktansvärt trött på kapitalismen som håller den sjuka läkemedelsindustrin vid liv och triggar läkare att felbehandla en för att därefter pracka på en preparat som lindrar resultatet av felbehandling. samtidigt kvarstår det ursprungliga problemet. jag är kvar på ruta ett, mitt öga är mycket sjukt så som i december. denna gång är jag dock lite fattigare och aningens mer uppgiven än för två månader sedan. så vad gör man? visslar och köper det? samlar folk och startar revolution? jag vet inte.

vill helst av allt lägga mig ner och gråta. istället lyssnar jag på la maza om och om igen. googlar franska revolutionen och låter mig inspireras. här har ni tills vidare. kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar