söndag 15 september 2019

som det ser ut

det är söndag. jag lyssnar på angel olsens nya låt och längtar efter skivan som kommer ut i början på oktober. om en stund ska jag gå och träffa en journalist för att gå över vad som behövs göras rent konkret ute i ett flyktingläger en bit utanför stan. flyktingsituationen här är minst sagt dyster och det behövs mer hjälp än vad som finns tillgängligt. jag volontärar på ett center för kvinnor här i stan men känner att det inte är nog. vi måste göra mer, vi måste alltid göra mer! blir trött och uppgiven över dom som stänger av och låtsas som ingenting. det är ett privilegium att få stänga av, se över dina privilegium om du är en sådan som undviker nyheter. jag själv har inte råd med det, och oavsett om jag hade haft råd så vill jag aldrig någonsin bli en sådan som bryr mig mer om mig själv än min omvärld.

om en månad bor jag i berlin igen. jag börjar känna mig redo att åka tillbaka dit nu, även fast jag gärna låter tiden fram tills dess få löpa ut här och inte där. på måndag om en vecka kommer erika hit, det ska bli guld och gröna skogar! har ägnat mig åt en del hyss här, och idag vankas festival med föreläsningar och lite vr och sånt. jag tycker om grekland, jo det gör jag verkligen. har varit på vishan och tänkte sticka förbi halkidiki också, som alla talar gott om.

här har ni nya låten, mm så det låter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar