måndag 2 september 2019

en snabb uppdatering

hej bloggen! jag har nu spenderat en vecka här i grekland och det känns som att jag sakta men säkert börjar hitta tillbaka till mig själv. jag promenerar, skriver och samtalar med människor jag aldrig innan mött. jag känner mig fri och kan äntligen formulera tankar och meningar igen. jag lär mig om mig själv och jag växer. aldrig någonsin ska jag bli en robot, det är nåt som jag är säker på. längtar efter dagen då jag fått ur mig alla de ord och känslor som verkar ha svämmat över i min arma kropp en god stund. jag tror jag kommer komma härifrån med en hel bok i min hand. förhoppningsvis är jag då redo att ge mig ut på arbetsmarknaden i berlin och skapa någon slags karriär för mig själv genom mina skriverier.

imorgon åker jag söderut och lämnar thessaloniki för en kort stund. jag måste närmre havet och har hyrt ett rum med sjöutsikt. det är vackert här och folk är vänliga. har fått rådet att sticka och öhoppa en stund, kanske jag gör det. vill inte planera för mycket och istället låta hjärtat och mina fötter leda mig dit jag ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar