onsdag 11 november 2009

då sjösjukan nådde fastlandet

hej blogg! nu har illamåendet kommit tillbaka igen och det känns som att jag går omkring med en konstant bakfylla.
försöker spy, käka torftigt rostbröd och dricka avslagen cola men ingenting biter på den bittra smaken jag har i min hals.
imorgon kommer dexter till stan och jag sjukanmälde mig från philles i hopp om att piggna till framåt helgen. just nu vill jag bara gråta över att jag är så trött och över att det är så kallt och över sjösjukan och över att jag inte har någon mat hemma.
har försökt krysta ut lite tårar den sista halvtimmen men inga tårar vill trilla ner för mina kinder och jag antar att det beror på att livet är ganska fint om man bortser från ovan nämnda ting.

har lyssnat på sunset rubdown halva dagen och nu tänkte jag slänga på någon gammal almodovar-rulle jag inte sett sedan förra seklet. imorgon ska jag nog boka en resa till canada eller skriva en kontaktannons jag tänkte skicka till www.indiesingelsomvillhittapartner.nu! tänkte att det vore på tiden att jag fick njuta montreal eller åtminstonde gå och stadga mig så som de flesta av mina vänner gjort. om resan inte blir bokad skriver jag förmodligen två kontaktannonser till, i alexandras och pernillas äror, mest för att jag suktar efter lite parmiddagar där jag kan få servera pretantiösa bulgorhopkok och bjuda på något mustigt rödvin till. säg adjöss till singelliv, nu ska vi bli seriösa fåhschåh!

1 kommentar: