lördag 7 november 2009

som det ser ut på låtsas

god morgon blogg!
ju mer jag tänker på att jag faktiskt ska flytta snart desto lättare blir mitt liv. det känns som att jag vunnit en kamp om min frihet och nästan lite som att jag suttit instängd i en källare de senaste två åren.

drömmar, intressen, vardag och fritid har helt lagts på hyllan sedan jag flyttade hit och nu öppnas de dörrarna igen. jag ska köpa symaskin, börja sy, kanske ta en indisk matlagningskurs, lära mig den där jäkla gitarren och dricka öl på en onsdag om det är vad som faller mig in. jag ska titta på tv på en tisdag och jag ska sova länge på söndagarna. mitt liv kommer inte vara hundra procent schemalagt längre efter detta årsskifte! självklart kommer vissa rutiner och fasta vanor fortfarande finnas kvar, hallå jag är ju en arbetandes människa, men förmodligen och förhoppningsvis så lossnar trådarna och jag får vara den som bestämmer hur jag spenderar eftermiddagarna eftersom jobb dygnet runt inte är ett alternativ. lucky me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar