onsdag 12 december 2012

topp tio

jaha. året lider mot sitt slut och jag tror minsann att det är dags för mig att göra en lista över de tio bästa albumen som 2012 lyckades krysta fram. nummerordningen är helt slumpad för ingen skiva som hamnar i detta inlägg går att jämföra med den andre, alla är helt enkelt asbra på sina olika sätt. för att ni ska veta vad ni ska leta efter i skivhyllorna (och för att blogginlägget ska se aslångt ut) slänger jag in en bild på skivomslagen också.

peaking lights- lucifer

 












daughn gibson- all hell














exitmusic- passage














moonface- with sinaii: heartbreaking bravery














fight bite- fight bite














santigold- master of my make-believe














echo lake- wild peace














poliça- give you the ghost















teen- in limbo















perfume genius- put your back n 2 it















sådär ja. nu gav jag mig själv jättemycket ångest över alla skivor som inte fick komma med. men ja, så länge ni är glada. hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar