fredag 11 oktober 2013

andra dagar

mitt i min gråt somnade jag igår. vaknade nu med en antydan till alienögon och tänkte att "varje dag ett nytt liv"! skoja så tänkte jag faktiskt inte. jag tänkte "kaffe!!!" och nu sitter jag här mitt i morgonstunden med kaffe och cigg och musik och min stickning (som lustigt nog börjar se lite sorglig ut, efter att jag missat några maskor och desperat försökt rädda kalaset med nödlösningar).

idag är det helg och jag ska bara vara hemifrån i lite mer än tio timmar innan jag får vara ledig i mer än två dygn. på två dygn hinner man springa maraton och resa fram och tillbaka till kreta om man vill. jag vill bara ta det piano och njuta av att jag inte ska jobba. jag var ju van vid att plugga fyrtio timmar varje vecka för att sedan knega vareviga helg så jag ska egentligen inte klaga. men, efter att jag har haft lite mer än två månaders ledighet så känns heltidssysslor omöjliga att stå upp/ut med. nu har jag förvisso jobbat i nästan en månad, men ändå, mina muskler värker!

har börjat läsa vindens skugga av carlos ruiz zafón och i detta nu sitter jag och kladdar på bokens omslag. vet inte om det är jag eller översättningen som är pretentiös men alltså det är någonting som inte klickar? har ni som läst den några vettiga råd att ge mig? blir det bättre? mitt bibliotek har ganska ont om böcker på svenska så ifall en vänlig själ vill skicka bok är det mycket uppskattat. min adress är nog fortfarande: siri zetterman. 6114 rue waverly. montreal, quebec. h2t 2y3 canada. brev går också bra. eller ballonger till det ballongrum vi ska installera där bak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar