lördag 29 november 2014

ett fysiskt farväl

hej! domaren nekade vår förfrågan om att få dig kremerad och nu har det blivit bestämt att du ska begravas i brasilien nästa vecka. jag, simon och sofia åker dit imorgon. du hade tyckt om den klänningen jag valt ut att ha på mig då du ska ner i jorden. jag tänker på hur vi egentligen skulle varit i salvador tillsammans nu i december och på hur livet ständigt ska vara så himla omständigt. jag försöker hänga med i svängarna men ibland går dem för fort. jag tänker på hur du brukade köra "pekka var ute och cyklade och vägen svängde men inte fan svängde pekka. du måste svänga pekka, du måste svänga! och pekka svängde, men inte fan svängde vägen". det känns som att jag är pekka av och till.

brasilien blir det iaf och jag försöker svänga med den. det ska bli fint att se hur du bodde, gå vägarna du brukade promenera, att vara där. du kommer vara med mig hela tiden, det vet jag. vi ska försöka köpa ett litet sommarhus i sverige till dig. där kan du ha dina saker och där kan du bo när du vill svänga förbi sverige och säga hej. på somrarna tänkte jag ligga i en hängmatta i den lilla trädgården och vi ska dricka kaffe där tillsammans. även fast du är död rent fysiskt så lever du med mig, i varje andetag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar