söndag 24 maj 2015

med pingsten i bakfickan

god afton bloggen! det är pingst-söndag och jag sitter hemma i mitt rum och lyssnar på musik. borde styra med viktiga grejor men har istället beslutat mig för att ge tankar och gallrandet av känslor utrymme. varför jag förresten skrev "pingst-söndag" har jag ingen om, det bara blev så. pingsten är ingenting som någonsin firats markant i min familj eller umgängeskrets och nu när jag tänker på det; firar man ens pingst? kanske jag borde börja nu då jag ju poängterat hur det faktiskt är pingst? pingsten kanske borde bli min bästa religiösa högtid eftersom jag ju inte firar jul (och så kan en diskutera huruvida julen är religiös nuförtiden)? jo.

eftersom det ju är pingst så är jag ledig imorgon och det betyder att jag alltså har semester eftersom jag åker till barcelona på tisdag. primavera sound is happeninnn! det känns som att jag har väntat i två hela år och det har jag ju också.

imorgon väntas en vända orientering och efter det ska jag tvätta, städa och styra med de viktiga grejorna. nu ska jag lyssna vidare på detta snille;




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar