tisdag 26 maj 2015

så flyger vi mot spanien

tisdag är äntligen här och jag har precis packat ner det sista jag behöver inför min resa till barcelona. (vilken konstig mening, som att jag skulle packa ner det sista jag behöver när jag hade kunnat packa ner det första eller det nödvändiga?) sitter i mitt rum och spanar på folk genom fönstret och tänker att om knappa sex timmar så strosar jag omkring i ett soligt spanien tillsammans med allison och pillan och amy och ida. yippi.

så, vad är jag mest taggad på att se då? jo det ska jag tala om; hans-joachim roedelius, caribou, spiritualized, the soft moon och diiv. egentligen är jag sugen på väldigt mycket mer men tänkte att kanske får en bara nämna fem band/artister om en inte ska verka allt för nördig. förvisso har jag ju blivit nördig på senare år men ja, det kan vi diskutera här en annan gång.

igår lyssnade jag på roger rodier mest hela kvällen och eftersom han var en riktig fena och dessutom från montreal så passar det väl fint att slänga in en låt här också. pling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar