fredag 15 januari 2016

en annan typ av terapi

hej bloggen. vintern rullar vidare och denna vecka går jag in i produktion. det känns sådär superbra och jättehäftigt samtidigt som jag också är skitskraj över vad som kommer hända och hur mitt resultat kommer se ut då det väl är färdigkomponerat. jag har beslutat mig för att göra en film om förra hösten, strax efter att pappa gick och dog. dem där veckorna är de mest surrealistiska i hela mitt liv och jag minns att jag ständigt gick runt med tanken om att jag var en karaktär i någon sorglig jäkla rulle. nu ska jag bli det också! när resultatet väl är här så lovar jag att dela med mig av mitt verk och kanske kanske kan någon lära sig någonting från min upplevelse och resa. om inte annat så kanske det ger större förståelse för vad folk går igenom då en närstående dör.

vi diskuterade filmen i min klass och min lärare ba: "hmm det är fiktion men inte fiktion och det är dokumentär men inte dokumentär. vad är din film?" dokumentär vardagsrealism sett ur ett fiktivt perspektiv kanske? flådigt låter det iallafall. 

anyway, chloe är på väg hit och jag måste springa och hämta tvätten innan tvättstugan stänger. här är förresten en låt jag lyssnat på väldigt mycket i det senaste. vi hörs snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar