torsdag 15 december 2016

du kan inte vinna utan att satsa först

god afton bloggen. jag ligger hemma med feber och influensa och har varit utslagen sedan helgen. orkar knappt sitta upp i sängen och tänker att det nog är så här det känns när man är gammal och börjar närma sig slutet. inbillade mig att mitt ansikte började svälla upp efter att jag nyst tio gånger på raken, men nu när jag klämmer lite på det så verkar allt vara i sin ordning ändå. under mina sjukdagar har jag hunnit se på alla avsnitt av skam. oj vilken serie! den får mig att sakna ungdomens ganska jobbiga glansdagar och den får mig att sakna norge. mest av allt får den mig att sakna kärlek. jag vill vara kär. men ja, en dag då ska jag bli det igen.

nu var det förresten bestämt; från och med den tjugonde januari så bor jag i paris!! har hittat en liten vindsvåning i marais var jag ska bo i en dryg månad medan jag letar efter en mer permanent lösning. det känns fint och läskigt och coolt och typ helt sinnessjukt. tänk att jag ska få bo i paris igen. blir skraj att jag ska tröttna och vilja ta mig vidare samtidigt som paris nog är den mest centrala plats jag kan befinna mig på i europa. allt ligger nära paris och ja, paris ligger nu nära mig också. lyssnar på karen dalton och denna låt får mig att våga allt jag inte redan vågade sedan tidigare. mmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar