fredag 20 januari 2017

ibland när jag får tänka lite

hej bloggen. det är fredag och min vistelse här i sverige är snart över. jag är otålig och vill spola fram tiden helt tills jag landat i paris, samtidigt som jag vet att dessa två dagar jag har kvar här är enormt viktiga för mig. jag vill och behöver vara melankolisk. jag vill och behöver få tänka på det som varit och det som kanske komma skall. att dagdrömma är lätt men att faktiskt gå igenom minnena som är viktiga för mig är svårare och just därför behöver jag detta nu. jag har lyssnat på buffy sainte-marie non stop sedan igår och hon hjälper mig att sortera bra och dåliga minnen. egentligen tror jag att alla minnen är bra minnen, men ja, vissa av dem är såklart mer tragiska än andra och det är väl kanske de tragiska minnena som behöver bearbetas mest.

jag tror jag är okej. jag känner mig okej men sen så vet man aldrig, kanske jag är mer ledsen än vad magkänslan talar om för mig. jag skriver på boken. den hjälper mig att må bra och dåligt på samma gång. jag drömde om sälen för någon dag sedan. ja, vad säger man? ännu spökar den gamla räven.

johannes och iris kom förbi här idag och åt pannkakor med mig. det var gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar