måndag 21 maj 2018

lite ovanför molnen

hej bloggen. låg i parken och jobbade i lördags då han jag är kär i ringde för att berätta att han lite spontant valt att köra upp till paris som en glad överraskning. vi spelade pingpong på eftermiddagen innan jag blev tvungen att fortsätta mitt arbete och han skulle vidare på middag. fick instruktioner om att vara redo klockan tre följande dag då han kom och plockade upp mig, gav mig två rosor han plockat själv och vi körde utanför stan till en avskild liten flod var vi satt i solen, pratade, lyssnade på musik och pussades större delen av söndagen innan vi åkte hem då det blivit mörkt ute. oj oj oj, den där mannen alltså. nu är han påväg söderut igen och det kommer dröja tills vi ses nästa gång. jag har dock en bra känsla i magen och rosorna står där i ett glas vatten, som en liten reminder om hur jag inte drömmer.

det är fasligt läskigt att vara kär. trots att denna man inte är som sälen någonstans så kan jag inte låta bli att ibland tänka tanken på hur han en dag kanske får för sig att ghosta, eller helt plötsligt träffar en annan och börjar ljuga om det för mig. det är så banalt, att en ens ska behöva gå och oroa sig för sånt liksom. och att jag köpte och svalde det beteendet hos sälen också, det är för mig idag helt obegripligt eftersom respekt och ärlighet är en sådan fundamental och viktig grej för att en relation ska kunna fungera. anyhow, nu kallar plikten och om en vecka ligger jag på plajjan ihop med allison. mjao. såhär låter det inne i min lille kropp nu:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar