torsdag 3 maj 2018

nu nalkas ljuva sommar

hej bloggen! det är kväll och jag ska strax gå och lägga mig, innan dess tänkte jag dock plita ner några rader här. det var himla fint att se folk i stockholm och jag hade en helt splendid helg tillsammans med nära och kära. det skrattades och kramades, dracks öl och dansades på fasching. sedan fick jag träffa allan och gunnar och hade lekmåndag innan det var dags för mig att åka hem igen. trött och aningens sjuk traskade jag ut på flygplatsen och då stod han som jag är kär i där som världens trevligaste överraskning. körde hem med fjärilar i magen och pussades helt tills det blev första maj och han for till marseille medan jag satte på mig demonstreringsuniformen och tågade genom stans gator var polisen valde att oprovocerat kasta tårgas på oss innan vi ens hunnit marchera klart. jäkla snut här alltså. här försöker man fredligt stå upp för demokrati och allas lika värde så kommer de och skapar rabalder sådär utan anledning. utöver tårgasen var min hemkomst den bästa på länge och jag går runt och småler över hur lyckligt lottad jag är. här kommer en låt och därefter slänger jag in handduken för denna dag. vi hörs snart igen, var så säkra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar