måndag 26 augusti 2019

mot fjärran land

hej bloggen. det är måndagsafton och min sista kväll i paris på en god stund. jag har aldrig tidigare längtat bort från den här staden så som jag nu längtar bort. min blivande rummis i grekland ska hämta mig på flygplatsen imorgon, därefter ska vi åka till en strand och bada har han lovat. jag måste till havet, jag måste få luft. imorgon!

den sista tiden har varit kantad av ångest och en känsla av att inte höra hemma. jag har arbetat och hyperventilerat om vartannat i väntan på det där mitt hjärta skriker efter. jag vet inte ens vad det är, men jag känner att det finns där ute någonstans. jag måste bara hitta det. jag måste leta helt tills den där rotlösheten i min kropp försvinner och jag kan koppla av på riktigt. klippte av halva håret kvällen till ära. så här korthårig som jag är nu har jag inte varit sedan jag var barn. det känns bra. imorgon är jag långt långt borta, och imorgon ska havet få omsluta min svettiga kropp. mmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar