fredag 26 oktober 2007

en stillastaende tid

min blogg har den senaste tiden forblivit ouppdaterad.
antingen beror det pa att jag inte har den tillgang till internet som jag skulle behova eller sa ar jag bade oinspirerad och omotiverad till att skriva har. jag tror det senare alternativet vinner. facebook, mitt livs karlek, tar all min internettid och ar det inte tetris sa ar det zombies eller compare people som lockar.

samtidigt som jag tycker att facebook ar det mest spannande som hant i mitt liv den senaste tiden sa kan jag inte lata bli att skrammas en aningens.
ett beroende har vaxt fram och jag kan inte lata bli att logga in aven fast jag vet att ingen har skrivit till mig, eller ens skickat en poke!

de enda manniskor jag pratar med "in real life" ar familjen jag arbetar for, mannen i boulangeriet och alexandra de ganger jag lyckats overtala henne att besoka mig i min kaotiska lya. telefonen existerar knappt langre.
aja, jag later mig hallas till det storsta karleksruset runnit av mig, sedan ska jag bli en normal manniska som man kan fora normala samtal med igen!


nog om det..
mitt intresse for att studera vaxer sig bara storre och storre.
jag vill lara mig saker och utvecklas som manniska. jag vill kunna diskutera amnen som tillhor den rena allmanbildningen och jag vill vara bra pa tp for att jag kan mycket om manga olika saker.

den senaste tiden har jag gatt runt med en tanke i huvudet om att jag ar varldens mest obildade manniska.
ok, de obligatoriska skolaren var ingen match, men vad minns jag egentligen fran den tiden? ingenting! jag kommer inte ens ihag vad ordklasser ar. hur ska jag kunna bli journalist/skribent/forfattare utan grundlaggande kunskaper inom det svenska spraket?

jag vill plugga, vara smart ochdessutom kanna mig smart. ge mig en skola och ge mig kunskap for nu tankte jag bli nya einstein (?)!

1 kommentar:

  1. det var på tiden ja!! tona ner kärleksruset lite och ladda upp lite bildisar vaaa : )

    SvaraRadera