tisdag 30 oktober 2007

sa gott som forlorad

nej, jag tanker inte acceptera att jag tillfalligt lider av varldens skrivkramp.
hur skulle varlden se ut ifall jag la ner min blogg? jag maste fortsatta postandet har, annars ar jag sa gott som forlorad!

idag ar min enda arbetsdag denna vecka.
sasmayoux flyr mot sydligare breddgrader och jag blir lamnad ensam med en syndig katt.
forkylningen jag lider av ar inne pa sin tredje vecka och jag har helt enkelt tagit till mig att jag kommer snora och nysa varje dag i resten av mitt liv. egentligen borde jag spendera denna vecka i total harmoni i ett forsok att kurera mig, men det kanns som att jag har for mycket att styra i.

som jag skrev igar ar det nagonting som distraherar mig och darfor har jag varit valdigt passiv under hela oktober manad. det kanns som om jag aterupptackt nagonting jag trodde forsvunnit och mina tankar pa livet far fram och tillbaka som marshmallowsmaskinen i amelie.

jag grubblar, vrider, skruvar och vander pa allt i mitt huvud och forsoker pussla ihop olika losningar pa fragor och problem som tycks te sig som dilemman. samtidigt som jag lever under ett lyckorus sa kanns allt otroligt jobbigt pa samma gang. de som befinner sig i samma situation forstar mig alldeles utmarkt och de liksom jag vet att detta bara ar en normal fas i livet som de flesta manniskor far chansen att uppleva.
vad ska man saga? ingenting.
jag hoppas detta ska fortstrida forevigt samtidigt som jag vill se ett slut pa detta lidande imorgon.
jag ar tvadelad och kan inte bestamma mig fast nej, nu ar det nog. ni fa som laser detta vill formodligen inte hora mer om den tillfalligt kluvna siri sa jag bryter amnet har.
ni kommer for eller senare enda hora mig prata oppet om detta problem..

hur som helst, semester var det ja!
helst vill jag gora som jorun och sticka till indien men jag nojer mig med att istallet simma omkring i alexandras mobil.
de sista dagarna har bjudit pa mycket dagdrommande och jag ska dromma mig bort mot varma sommarstrander.

paris har blivit ruggigt kallt. jag fryser konstant och dricker groteska mangder kaffe for att halla mig varm. detta resulterar i att jag gar runt och skakar av koffeinoverskott fast vad gor man inte for att slippa stela leder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar