söndag 6 april 2008

med blåsor på fötterna..

..kan jag konstatera att jag är helt slut efter denna vecka.
utan söndagen som enda vilodag skulle jag nu ligga spillrad i tusen delar och inte ens orka röra på mig, men som tur är har jag min fria dag idag.
hade nästan glömt bort hur det är att få sitta och dricka kaffe i köket ihop med en cigarett och mitt munspel. ingen utom jag är här (ok, vincent och grabbarna, men de räknas inte) och jag tänker bara njuta av lugn och tystnad.

igår stressade jag i sammanlagt tretton timmar. jag satt inte ner en endaste minut och klarade knappt att få ner lite mat under min 40 minuters långa paus. livet är hårt. men i slutet av månaden får jag min hittills fetaste lönespecifikation och jag kommer nog inte ångra någonting då. plus att jag som newbie faktiskt fick 1250 kronor i dricks igår så jag har egentligen ingen rätt att vara ens lite missnöjd.

sen har jag och viktor spikat new york nu. utresedatum den åttonde juli och hemresedatum tjugofjärde. sedan stannar jag i sverige i två veckor innan det återigen bär av hit. dexter kommer dessutom och chillar emmaboda med oss och jag längtar till juli och sommaren. jag längtar efter min familj och mina syskon. jag längtar efter alla hemma i sverige och jag längtar efter att vara ledig.
det kommer nu komma en period då jag jobbar fjorton dagar i sträck utan en endaste dags ledighet. förmodligen dör jag då och missar allt fint jag planerat in. synd för mig men kul för den jag testamenterat allt till. sen vill jag ge en puss till kristin, för den är hon alltid värd.

1 kommentar: