söndag 30 mars 2008

sommartid

jaha, då var vi återigen där och det har dessutom gått en vecka sedan jag sist uppdaterade er läsare. jag förväxlar dagar och veckor och kan faktiskt inte återberätta vad som hänt, annat än att även amy lämnat oss för thailand.
samtidigt som tiden står still så rusar allting omkring mig förbi i faslig takt och det är redan april på tisdag. tre månader har jag varit här och snart måste jag bestämma var hösten ska leda mig. jag har ingen som helst aning om vad jag vill göra.
stanna här? följa med de andra till bergen? börja skolan? det känns lockande att fortsätta mitt liv här i höst, men ensam på pedersgata med en blottare i knät är väl ingenting jag gärna utsätter mig för. beslutsångesten skedar mig om nätterna, dang.

idag blev föresten jag och lovis intervjuade av stavanger aftenblad ang. blottaren och stadens polisväsen, som är passivare än någonsin. de skickade som sagt aldrig någon bil förra lördagen och en timme efter mitt samtal till dem blev en 19-årig flicka våldtagen just på platsen jag tipsat om. polisen har dessutom bett allison ta kort på honom med sin mobilkamera, ifall hon träffar honom igen, och det är väl ett tydligt tecken på hur mycket de själva arbetar för att haffa denna man.

aja, hela denna härva upprör mig något enormt, men imorgon kommer iaf ett uppslag i tidningen och förhoppningsvis får det åtminstonde en eller två att rynka på ögonbrynet och försöka engagera sig i saken. nu ska jag hoppa in i duschen och ladda inför nästa vecka som bjuder på så mycket arbete att jag nog kommer kollapsa. jag förbereder inför morgongrötkoket med att plocka fram alla ingridiender och sedan önskar jag mig själv en god natt, hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar