måndag 21 april 2008

spöken runt kröken

i lördags var jag på personalfest. en timme efter jag klackat vidare kom en galen man dit och högg ner anjas bästa kompis. tänk om jag varit där och varit den som blivit nedhuggen. allt jag kan säga är att man måste vara på sin vakt och därför ska jag spendera hela kvällen hemma. egentligen inte för att jag aktar mig för knivmän utan mest för att denna afton är min enda lediga denna vecka, då får man passa på!

-

okej, jag har ingenting att göra! har styrt med alla viktiga ting och tvättat och ätit och lyssnat på all musik jag vill höra, och sett allt jag vill se på internetet och gjort allt man kan göra på denna jord. alla är utflugna och gör roliga saker medan jag sitter här inne och ruttnar samtidigt som kvällsolen romantiskt stålar in genom fönstrena. saker som egentligen inte berör mig sitter och gnager innanför mitt skinn och jag tänker på den försvunna tjejen, hennes familj och hennes (samt några av mina) vänner. allt jag hoppas på är att det går bra. jorden är en skitig plats.

1 kommentar: