fredag 4 juli 2008

rådslös

tanken med gårdagen var att ta en "after work" för att tillsammans med mina arbetskamrater kunna få njuta lite av friheten. en öl blev tre och en nykter siri blev full. efter att ha vinglat hela pedersgata hem ställer jag alla alarmen på 05.30 men stannar ändå i sängen fram till 07.15, då jag inser att jag ligger och försover mig. bra start på dagen! nu är jag bakfull och jävlig (på tre öl, vart tar världen vägen?!!) har jobbat fram till halv två, börjar nästa pass halv sju och nu är tanken att jag ska städa ut hela mitt rum och sedan är det adjöss till detta skitkollektiv för alltid!

några gånger tidigare har jag nämnt hur otrevligt och äckligt det är i mitt nuvarande hem, men jag tror inte riktigt att det går att föreställa sig om man inte upplevt denna madness med egna ögon. igår hittade jag tex. ett köttben på köksgolvet. ett köttben, hallå! köttet var avgnagt och benet bara låg där mitt på golvet. är inte detta lite för mycket? på senare dagar jag insett hur äckligt kött är och att vincent var dag plockar fram blodiga rådjur ur frysen är anledning nog till att vantrivas här. men nu flyttar jag alltså. vilken grej.

städning var det ju först och medan jag ligger på knäna och skurar konvereras ett gäng filmer till mp4 format och sen ska jag glutta rulle i min ipod. ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar