onsdag 20 juni 2012

ett fortsatt svammel

hej igen bloggie! jag har ju inte skrivit på ett tag och nu kom viljan tillbaka och jag kan lika gärna fortsätta mitt dravel tills det säger stopp. maj och juni försvann snabbare än jag hann blinka. det gick så ruskigt fort! jag hann aldrig riktigt förstå att jag faktiskt klarade av skolan och jag hann aldrig förstå att jag åkte till och från barcelona. jag hann inte förstå att det redan hunnit gå flera veckor och att jag numera har ett sommarlov där jag planterat mesta av tiden på jobb. lever fortsatt i nåt postfestival-rus där jag blir nostalgisk och excentrisk så fort jag tänker eller lyssnar på något av banden som spelade. beirut till exempel. det var så sjukt bra. och jeff. lilla jeff. om det finns nåt jag hade velat se igen så är det jeff.

pingisturneringen vann jag inte, istället kom jag nog typ sist. det gör ingenting. pingpong är fortfarande min favoritsport och nästa år kanske jag tar mig till näst sista plats. har fått lite nya vänner här också. vi spelar basket och hänger ihop och jag har hopp och tro på denna sommar. stukade fingret förra veckan i en av våra basketmatcher och mitt finger gör fortfarande ont och ser mer ut som en prinskorv än ett finger. det gör inte heller någonting för jag är ju ung och i livet. om några veckor ska jag sätta mig och börja försöka styra med stipendier och visum och allt sånt som behövs inför min new york-flytt som ska äga rum nästa sommar. ett år kvar här och sedan är jag förhoppningsvis där borta resten av livet. hihi.

här får ni en bra sommarlåt jag lyssnat på en del. ha en bra dag nu va!


1 kommentar: