fredag 6 mars 2015

förseningar till turkiet

hej bloggen! jag sitter i ett hotellrum och ska strax knyta ihop säcken och lägga mig i någon av de två sängarna jag blivit tilldelad. min resa började med ett cancellerat flyg från bergen vilket gjorde att jag tog nattåget till oslo i onsdags. väl framme hade jag 6 timmars väntan varpå gick jag till doktorn som sa att jag var frisk i njurarna men att mina fortsatta magsmärtor eventuellt kan bero på "ett fel på tarmen". jaha. tarmfel?  i oslo var det förseningar eftersom mitt plan saknade två hjul (?) vilket resulterade i att jag missade mitt anslutningsflyg i turkiet och alltså fick ett dygn att bränna här i istanbul. på den vägen är det. jag tänkte stiga upp redan vid åtta imorgon (idag) och se på moskéer, en tjusig matmarknad och några vintagebutiker som jag hört rykten om, innan jag fortsätter mot dar es salaam imorgon kväll.

jag har redan hunnit ha en dragkamp (om min panda) med en treåring som försökte stjäla hen från mig på flygplatsen och ja, ni kan ju veta vem som förlorade. här är min bästa turkiska låt tills vi hörs nästa gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar