torsdag 26 mars 2015

en sista kväll i nungwi

god afton bloggen. jag sitter och lyssnar på lite nya guilty pleasures som jag lyckats få här i afrika.
mina fyra veckors semester börjar sakta lida mot sitt slut och det är med viss melankoli som jag blickar ut som ett bäcksvart hav och tänker att "suck, om livet ändå kunde vara såhär för alltid". imorgon åker vi tillbaka till michamvi och det underbara hostel vi bodde på våra första tio dagar på zanzibar. efter det kommer anna hit och då ska vi tillbaka till fastlandet och klättra i usambara-bergen.

så, vad har vi gjort sedan jag sist skrev? julia har blivit rånad av en man med machete och min telefon har blivit stulen den med, dock inte under lika dramatiska omständigheter. mirjam hann komma och åka igen och jag har blivit lite förälskad och fått pussas med en man vi kallar för "baby jesus". käkat en satans massa fish-curry har vi gjort och fått en gyllenbrun färg på huden har jag fått. bortsett från det; en massa läsande och skrivande!

så, vad har tiden här gett mig rent psykiskt? jag känner mig delvis som en ny människa och delvis som en supergammal gumma och har, under tiden på denna ö, reflekterat över vem jag är som person, vad jag vill i livet, mina förutsättningar som västerlänning och mina förutsättningar som den person jag är. mm. jo.

hade först tänkt att skriva en hel novell här och nu men havets vågor är för lockande och den lilla bar vi sitter på spelar trevlig reggae så istället ger jag er en av dem låtar som mitt öra fattat tycke för. hakuna matata jambo mambo blablabla. kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar