lördag 12 september 2015

i föraningarna

hej bloggy. det är fredagskväll och jag dricker ett glas vin i väntan på murdock. nu är livet bra igen. jag älskar min lägenhet och hej, jag älskar murdock. murdock är en av mina bästa vänner här i kanada!

hursomhelst, idag har jag investerat i antingen livet eller döden; jag har köpt en cykel! och, inte vilken cykel som helst utan en riktigt fin liten pärla från 1949. ojojoj, vilken pärla sedan!

det är svårt att få tag i fina cyklar här. huruvida någonting är fint eller inte är självklart en relativ fråga men jo, i mina ögon är detta verkligen en fin cykel. imorgon ska jag spraymåla henne rosa och när hon väl är rosa ska hon få heta "the pearl". min gamla cykel i malmö, som jag tyvärr tvingades sälja, hette pärlan och ja, jag antar att detta numera är pärlans nordamerikanska syster. mmm. hej syster!

jag vet inte om ni minns att jag var med om en ganska klurig cykelolycka för snart tre år sedan? oavsett; jo det var vad som hände. jag blev påkörd av en artonårig cyklist och vaknade upp på akuten efter en ambulansfärd där jag varit medvetslös. sex centimeter stort var hålet i mitt huvud då och därför cyklar jag ALDRIG mer utan hjälm. egentligen vågar jag inte ens cykla alls men nu har mina vänner här tjatat och eftersom jag faktiskt skaffat en cykel jag verkligen vill ha så antar jag att det är dags. murre är på ingång och jag avrundar här. håll tummarna för mig! puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar