söndag 6 september 2015

för oss är redan tiden slut

hej bloggen! jag är tillbaka i montreal och det känns sådär bra som jag verkligen inte trodde att det skulle göra. fast, måndag markerade sjutton år sedan mamma gick bort och just idag har det hunnit gå ett helt år sedan pappa försvann. imorgon ska jag till kyrkogården och tända ljus och spendera hela dagen i hans ära. deras ära. ett år? var tog tiden vägen? varför har han inte kommit tillbaka under all denna tid som passerat? jag är ledsen men jo, jag mår nog bra ändå. sorgen ligger där och vilar men jag mår nog bra ändå. min lägenhet är helt underbar och vädret har varit likaså sedan jag landade i lördags. det blir nog bra för mig också. idag ska bli full för kärlekens skull och dricka vin för papsen, imorgon ska jag sakna och sörja.

på tisdag börjar jag skolan. på riktigt. jag har allting klart och nu ska jag faktiskt utbilda mig. det känns lite "wow" och overkligt. jag önskar att mina föräldrar hade fått se mig var jag är nu. kanske ser dem från himlen. den här låten är till dig pappa, bara för att jag vet hur mycket du älskade den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar