söndag 18 oktober 2015

den fasansfulla framtiden

hallå där bloggen! oktober har passerat sin mitt och här i montreal har den första snön redan fallit ner från himlen. hjälp! innan jag kom hit brukade jag inte fasa inför vintern, numera är tanken på vinter det som skrämmer mig mest, bortsett från rädslan över att förlora fler av dem människor jag älskar.

för en tid sedan blev min vinterrädsla så intensiv att jag bokade den där biljetten till cuba och den nionde december är det hög tid för mig att fly mot den karibiska värmen. mmm. att vintern alltså är läskigare än att spendera tre veckor ensam i ett land där jag inte känner en kotte eller behärskar språket känns lite motsägelsefullt men jo, så är det.

lyssnar på quantic och flowering inferno och försöker göra mig redo för en hel eftermiddag/kväll full av filmestetik. att det ska vara så sablans svårt att motivera en själv; jag hade helst fått kunna allt utan att behöva anstränga mig. skolan är fortfarande kul men ack så intensiv så numera lever jag en vecka åt gången och hoppas på att kunna klättra över de hinder som står i min väg utan att ramla.

lalala-lacucaracha och allt sådant, nu ska jag pryda min kropp med varma kläder. vi hörs senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar