fredag 27 juni 2008

det enda

jag fortsätter simma i havet av jobb. 78 timmars arbetsveckor och ifall inte valerie hade funnits i mitt liv hade jag nog drunknat i tisdags då, i princip, allt gick åt skogen! kylen kollapsade på caféet och jag började dagen klockan 06.15 med att förflytta 60 kg räkor, rostbiff, skinka, smör. tusen griniga konsumenter, för lite personal och en huvudvärk att jämföra med tusen skott i huvudet. jag älskar att bära räkor i burk! speciellt när plasthandtagen skär in i mina små händer och lämnar repor och fler sår/blåa fläckar.

arbetspass två hälsas välkommen av en grinig hovmästare och för lite personal. jag sprang konstant i sex timmar och resterande dagar denna vecka har varit att jämföra med tisdagen. ikväll har jag min första fria kväll på 10 dagar och jag tänkte lägga mig tidigt för att orka med morgondagen och ännu fler smörbröd (som att 37,5 timmars smörande inte är nog liksom!) utöver för mycket jobb är jag nog en lycklig människa.

på söndag flyttar emelie tråkigt nog hem. jag hinner inte sörja för malin har kommit hit med friskare fläktar och på tisdag kommer kevin äntligen hem efter en månad i kina. sedan är det min tur att ge mig ut i världen. i bagaget ska jag bära valerie och mina nya röda tygskor jag reade åt mig från lindex idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar