lördag 14 juni 2008

duggregn och belgiska våfflor

jaha, så är ännu en arbetsvecka avklarad! kan inte riktigt komma underfund med hur jag orkar utsätta mig för detta hetsiga arbetsliv jag förtillfället har. 60-70 timmar var vecka, minimal nattsömn och konstant stress.
just nu vill jag bara spy på alla kunder, alla tebröd och all syltetöj som säljs samman med den hypade belgiska våfflan. tallrikarna på resturangen vill jag tjoffa på någon tjock affärsmans flotta kostym och utöver det vill jag riva sönder alla mina tusenlappar jag nu lyckats spara ihop.

min personliga spådam (även emelies personliga spådam) har lovat mig lycka och kärlek och en drömkarriär och husvagn och hund. när kommer dessa saker?
tre veckor tror jag. då har jag semester, flyr detta land som nu täcks av konstant regn och sen ba ohlala belöningstimme!

ikväll ska jag koppla av med rödvin i mitt rum med lite ella fitzgerald och hundra cigaretter. jag vill vara full, fri, fnittrig och bara få slänga i soffan. tre timmar till, sen har jag gett mig själv lov!

2 kommentarer:

  1. hejja hejja siri!!! du förtjänar verkligen semester, håll ut bara, när du kommer måste vi vara fulla o fnittriga ihop:) puss

    SvaraRadera
  2. hehe. Diddo min lilla plutt<3

    SvaraRadera