tisdag 3 juni 2008

specificera

oj vilken värmebölja som dragit sig in här i stavve!
luftkonditionerinen på skagen slutade fungera 1898 och var dag på jobbet är som i en bastu. jag går dit ren och fräsh men lämnar stället som en svettig, smutsig hund. sommaren är kommen på riktigt och jag försöker umgås med mina nära så mycket som möjligt istället för att dränka mig i jobb. på torsdag har jag tagit ledigt (!) och ska tillsammans med emelie och maja gå och spana in looptroop som spelar på den lokala ungdomsgården för stavangers sextonåringar. jag är inte vidare stort fan av looptroop men har enligt rykten förstått att de ska vara en bra liveakt som man någon gång borde ha fått ta del av och nu är det tydligen min tur.

de sista veckorna i mitt liv har varit så extrem bra och jag börjar känna att jag verkligen trivs i stavanger på riktigt. att norrmännen är ett folkslag för sig har jag tidigare nämnt. detta innebär dock inte att det nödvändigtvist är någonting negativt. norrmän är extremt generösa, opretantiösa och allmänt trevliga och det är ytterst sällan man möter någon som behandlar en dåligt. (en gång kastade iofs två fulla russbrudar pommes frites på mig, men det har norge redan fått sota för så allt är glömt och förlåtet)
nu ska jag tillbaka till arbete men det jag försöker komma fram till är att jag nog älskar norge och att mina dagar här är som i en guldgruva och på fredag åker jag till denna norska landsbygden tillsammans med denna sofia, maria och denna cocorosiepärla:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar