fredag 29 augusti 2008

att jämföras med en pensionär

okej, det kanske är dags att återuppta skrivandet här efter ett lite kortare break. främsta anledningen till att jag inte varit bloggeraktiv är väl främst för att jag inte haft internet i min nya lägenhet. det kom nertrillandes två veckor senare än vad jag förväntat och hoppats på. nu är det dock installerat och fungerar utmärkt. mobilt bredband är verkligen någonting fascinerande!

den sista tiden då jag inte funnits på nätet har jag varit hundra procent upptagen med jobb och inköpande av six feet under-boxarna. jag spatserar raskt trettio minuter fram och tillbaka mellan stavanger centrum och mitt hem fyra gånger om dagen och santogold är väl den som får mig att stå ut med detta rännande. jag har fortfarande inte hittat cykeln i mina illusioner och fram tills den dagen kommer får jag fortsätta gå i blandat regn och solsken. santogold sköter dock sitt jobb som hon ska, och jag klagar inte överdrivet mycket. någonting tynger mig dock, och det är new york. allt jag tänker på, drömmer om och längtar efter är new york. försöker desperat att hitta en reskompis, men folk i min omgivning är för panka eller helt enkelt ointresserde i staden, vilket är synd. i november har jag dock tagit tio dagar ledigt för säkerhets skull och fram tills dess ska jag ha hittat en kompanjon att hålla i handen under den läskiga flygresan.

det är "oljevecka" i stavanger. detta innebär att staden är full av sura, rika herrar i flådiga kläder. igår fick dock jag och trond tillsammans 3000 kronor i dricks efter en hektisk kväll i reformen och det är väl en av de få positiva saker med dessa oljemän. utanför det så springer de mest i vägen och gör mina arbetsdagar extremt mycket stressigare än vad de borde vara.
nu ska jag lägga mig i min säng i tio minuter, andas in lite blonde redhead och bara drömma vidare om new york.

-

kanske också föresten ska nämna något om titeln på detta inlägg. idag när jag tog upp min novembersemester med min chef tyckte han att jag var som en gammal tant. på en lapp skrev han sedan: det är bara pensionärer som har sex veckors semester.
jo, sa jag och fortsatte mitt brödsmöreri. lite som en tant är man nog många gånger.

1 kommentar:

  1. Tjoho! Äntligen uppdaterat!
    Jag har ju liksom börjat min "slita hund på hösten - period" nu, så jag behöver lite stimulans från omvärlden.
    Se gärna tid och datum för inlägget: Skrivet halv nio en fredagkväll. På jobbet! Håhåjaja, den glamourösa modebranschen, man tackar.

    Tack och hej från din Stickadtröjexpert i Nacka Strand.

    SvaraRadera