torsdag 14 augusti 2008

den bittra fortsättningen på dagen

regnet hade så lagom uppehåll när jag slutligen fick för mig att utföra mina ärenden.
på en mountainbike modell dam seglade jag ner för pedersgata som en fladdrande idiot. jag förstår inte vilket snille det var som kom på att placera ett styre lägre än en sadel?

man ser inte bara ut som ett rickspucko utan det smärtar i alla delar av ryggen när man böjer sig ända fram till fötterna för att kunna ens styra. plus att det faktiskt är svårt att cykla mountainbike. x antal gånger höll jag på att vingla av detta rullande fordon under min lilla tripp.
ne alltså, jag är föga besviken på att denna mountainbike faktiskt är det enda jag har att transportera mig runt med, bortsett från mina egna fötter (och snordyr lokaltrafik). visionen om att slippa gå de numera 35 minuterna till jobbet raserade drastiskt efter min helvetesfärd. men.. fram kom jag iaf! med galgar och en scartsladd i ryggsäcken (ja, jag har ryggsäck, jag erkänner!).
min boning är nu nästan levande efter att jag spenderat kvällen med att fixa och trixa i den. till råga på allt tog jag en tur förbi telenor för att fixa trådlöst bredband som tack vare det trillar ner hos mig måndag förmiddag. vilken lyx!

utöver detta vill jag tillägga att jag har börjat läsa alex james självbiografi. han berättar om sitt galna rockstjärneliv med sådan inlevelse att jag ibland får för mig att jag är han och att jag är rockstjärna. eller så får jag för mig att jag åtmindstonde kan få vara hans brud eller nåt, då på nittiotalet. det hade varit flott va!

1 kommentar: