torsdag 14 augusti 2008

att återupptäcka saker, rent generellt

så är jag alltså tillbaka i vardagen. steg upp kvart över fem imorse, hängde tvätten och knatade till jobbet. det är okej, verkligen. om dryga två veckor börjar mina tre kurser jag signat upp för och jag måste säga att ett tryggt och lugnt hem är allt jag behöver just nu, efter fem veckors konstant festande. har börjat flytta över pryttlar till min nya lägenhet och medan jag försöker göra stället något passande min personlighet regnar stavanger, så som det alltid gör.
har tankat ner conor obersts nya platta och lyssnar nu försiktigt igenom den i hopp om att finna det där extra som jag, för några år sedan, tyckte att bright eyes hade. spår nummer sex skriker nu ut genom datorns högtalare och jag börjar tråkigt nog förstå att jag tappat känslan för conor oberst. eller så är det han som tappade känslan för mig och gick vidare. ok, så hårt ska jag inte döma. det finns nog några "fina" låtar på denna platta, jag har bara inte insett det ännu.

hur som helst. stavanger ja! det känns nästan lite pirrigt att vara tillbaka. folk här verkar ha saknat mig medan jag levt i något slags lyckorus och inte ägnat dem speciellt många tankar. att vi ska till checkan i helgen är nästan ännu bättre och en gång för alla tänker jag haffa pappan, som jag kallar honom. aningens bitter och gaggig har jag varit över han och hans exgravida flickvän, men nu ska det ändras på. pappan ska bli min! (pappan har inga barn, men en flickvän som trodde hon var gravid en gång i tiden)

först ska jag dock kila förbi fretex och köpa 40 nya galgar och en skohylla. jag har ingenstans att förvara mina nya personlighetsframhävande grejer så jag ger mig inga alternativ trots att det verkligen öser ner utanför. packa paraplyen och på med regnjackan och sen är det iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar