lördag 30 augusti 2008

slå dig fri

stavanger känns ibland lite som en småstad full av incest och lösa hundar. jag har varit på jakt efter cigarettfilter en längre tid nu, utan resultat! röker folk alltid utan filter här? kanske är nonfilter-smoking det nya? kommer hela världen röka utan filter år 2009? är stavanger efter i tiden, eller ligger de helt enkelt först? besviken är jag iaf. jag vill inte få munnen full av tobak var gång jag får för mig att tända en pinne. fan.

har föresten ändrat mig lite om det där med mobilt bredband. igårkväll sa telenor kollaps och jag fick spendera min lediga förmiddag med att jaga rätt på lösningar. aningen är det jag som är helt oteknisk eller så är det dagens teknik som är övertekninsk. när jag tillslut gett mig av för att fråga experterna fick jag bara i svar att installera om det mobila och vips, jag är tillbaka i cyberspace. kunde inte felsökningsguiden på min dator säga det på en gång istället för att tvinga iväg mig till en riktig människa? nu sitter jag iaf och myspacear loss för första gången på kanske ett år.

idag vill jag bara lyssna på "ce jeu" med yelle. det är så bra att jag inte kan låta bli att dansa.

1 kommentar: