tisdag 22 juni 2010

upplopp, loppmarknad, marknadsföring hej

idag har min blogg haft hela sjutton besökare. vilka dessa sjutton skallar är har jag inte den blekaste om men jaha, kul att ni läser!

simon är hemflugen, jag färdigarbetad för dagen. lyssnade sönder låten jag postat under och nu vet jag inte riktigt ifall jag borde sova eller hitta en ny låt att nöta ut kanterna på. att sommaren är här är ingenting man direkt märker eftersom bergen inte bjudit på ens en halv grad över tjugosträcket. på fredag ska det regna men då flyger jag till london där ryktet säger att det är hela fyra grader över tjugosträcket plus sol. schönt. jag ska steka och bli sådär skitfin och grisrosa. locka fram mina fräknar och låta huden få trilla av några dagar senare.

idag köpte jag föresten ett capo till min gitarr och nu har jag nästan lärt mig spela ovan (och under nämnda låt) precis som den låter i posten under. eftersom jag tappat halva min röst sjunger jag dessutom med samma rostiga röst som rösten låter i posten ovan och under. är ni med? det bryr jag mig förvisso inte om fast det är kul för mig, kul för mitt capo och kul för grannarna som får fina fotmuskler av allt stampande i golvet.

godnatt sjutton. vi ses nog aldrig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar