fredag 13 maj 2011

begrav dig runt löv och mossa, fri luft vi sedan skall frossa

tjenixen blogg! fredag den trettonde och jag har fått lön. unnade mig två klänningar och en jumpsuit för att fira.
nu sitter jag med färg i frippan och väntar på att få tvätta ut den så att jag sedan kan bjuda hit line och maia. vi ska glo på smala sushi och äta sussie. kanske slinker en öl eller fem ner också.

de senaste dagarna har jag inte skrivit så mycket. delvis för att blogger legat nere men mest för att jag och emelie gått och blivit friluftsfreaks. två fjäll på tre dagar och min arma kropp plågas numera av träningsvärk. i onsdags när vi var uppe på lövstacken hann det bli mörkt och jag och emelie hann gå vilse. desperata tvingades vi klättra ner för något som verkade vara bergens brantaste stup. med hjälp av ruttna nedfallna träd så hivade vi oss sakta men säkert ner. kom hem med sjutusen insekter innanför kläderna och tänkte att på söndag då jävlar är det dags för friluftsfreaken att dra ulriken också. hepp!

nu ska jag slänga på santigolds senaste låt och ba svänga lite med benen innan mitt hår blir vitt igen.
den är fet och jag bjussar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar