måndag 28 november 2011

som en vanlig måndag

hej bloggen! jag har så sjukligt ont i ryggen nuförtiden. så ont att jag vaknar på natten och ligger och krampar tills jag slutligen lyckas somna om. jag sover alltså dåligt vilket resulterar i att jag blir arg och gnällig, just för att jag sover dåligt. kallsvettas gör jag också men det beror nog på att jag nog håller på att bli sjuk.

googlade eventuella anledningar till ryggbesväret och kom fram till att det antingen är cancer i ryggen eller stress. tror på alternativ två och rådet jag fick av internetdoktorn var att börja träna. man ba jahapp, sluta grogga börja jogga då! schönt. pratade med rebban och vi kom fram till att vi ska börja simma för det är ju "avslappnande".  varför är det så sjukt tråkigt att motionera alltså? kan för allt i världen inte förstå hur vissa freaks kan digga att stå på gymet och typ pumpa på en sådandär roddbåtsmaskin. vad är det jag missar? eftersom jag nog håller på att bli sjuk så skjuter jag på träningen tills jag håller på att bli frisk istället. schönt.

anyway, har varit i pluggmode hela dagen trots att jag inte sovit på nästan två veckor. bra för mig. lyckades knåpa ihop ett pluggschema som jag ska följa de kommande fem dagarna och om jag fullför mina mål får jag belöna mig själv med någonting fint jag kanske inte behöver.
nu håller jag på med "dagens sista uppgift", en dokumentär på svt-play. den handlar om grisuppfödning i polen och lyfter fram hur grisuppfödningen förorenar vår stackars lilla östersjö. så det kan bli.
eftersom det var en liten stund sedan jag senast postade musik här i bloggen så får ni en låt till avslut. voila, labyrinth ear!

1 kommentar:

  1. Men Bollywooddansen var väl kul? Det är väl som en sorts träning?
    / Vixz

    SvaraRadera