tisdag 7 februari 2012

sociala experimentet kan väl klinga fint?!

tjena blogg. jag är fortfarande irriterad över det jag nämnde i inlägget nedan men har lyckligtvis lyckats skaka av mig den mest intensiva ilskan och blir passiv i frågan för en liten stund. ska dock inom kort påbörja ett socialt experiment som går ut på att vara trevlig och social mot folk jag inte vet ett jota om för att sedan se hur dessa människor reagerar. planen är inte helt färdig ännu men jag håller på att sätta ihop en mall jag tänkt använda som utgångspunkt och ifall du vill vara med och hjälpa mig tar jag tacksamt emot all hjälp jag kan få!

som rökare vid exempelvis en busshållplats eller i en rökruta har man en gemensam nämnare med andra rökare (cigaretterna) och det är okej att växla ord med dessa eftersom rökare trots allt delar blossandet med varandra. sällan är fraserna djupare än  "ojoj vad kallt det är nu" eller "har du en tändare?" men ändock är det socialt accepterat att låta dessa grodor hoppa ut ur din mun utan att man riskerar att verka som ett psycho.  ifall man som icke-rökare pratar med folk i det offentliga rummet blir förmodligen reaktionerna annorlunda och det är här experimentet ska komma in. har du förslag eller vill vara med i mitt test så är du hjärtligt välkommen att kontakta mig på: siri.zetterman@gmail.com! fram tills dess lämnr jag er med denna låt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar