onsdag 18 april 2012

ett annat århundrade

hej och god afton! tiden springer och snart är valborg här. sedan blir det maj och i maj ska jag till spanien.

funderar på att lägga mig och läsa i jack kerouacs pärla, på väg, som 70 sidor in i boken är så enormt bra. herreminje liksom. om jag hade fått välja hade jag helst velat fly allt vad vardagen heter och bara sträckläsa tills det inte fanns någonting kvar, utom möjligtvis ett tomrum. när tomrummet tar över så kan jag sedan komma tillbaka till det som kallas måndag till söndag.

sättet herr kerouac målar upp amerika, sättet han levde, folket han umgicks med. varför är inte vissa delar av det han skrev mitt liv? jag vill också få lifta genom nordamerika och jag vill också få skriva böcker och dricka whiskey tillsammans med intellektuella konstnärssjälar. annars är det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar