fredag 27 april 2012

konserttips

god morgon bloggie! idag ska jag ha muntlig presentation och därmed presentera resultatet jag även presenterade i mitt skriftliga arbete om den svenska mentaliteten. jag börjar bli lite svettig och nervös och tänker att min tunga kanske kommer börja rulla konstigt eller att jag får någon sjuk dialekt som hade kunnat vara gottländska men inte är det. jo ja.

the megaphonic trift bestående av bland annat linn och rickard kommer till malmö och spelar på debban ikväll. jag tycker alla som läser borde gå. de har jäförts med sonic youth, a place to bury strangers and so on. själv tycker jag det ska bli fett och dessutom nice att få träffa lite gamla fejjor jag inte sett sedan jag flyttade från bergen och själv tycker jag att jo, det är ju fredag liksom.

jag har min primavera sound-biljett packad och klar och om en prick månad sätter jag mig på flyget. det känns som att primavera är det enda jag tjatar om här i bloggen men seriöst, jag är så himla taggad! jag hade önskat att jag fick uppleva förra årets festival igen men eftersom det är en omöjlighet satsar jag på att göra årets tillställning lika bra, om inte bättre.

nu är det dags att träna lite inför presentationen med några vokalövningar. skoja. hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar