tisdag 5 februari 2013

så låter året utan olycklig kärlek

goder afton blogg! jag ligger i min soffa och njuter av groupers nya skiva som släpptes igår. den är fruktansvärt fin och kvalar direkt in på topp ett av årets släpp (tillsammans med widowspeak). nu har ju förvisso inte the knife eller beach fossils eller phosphorescent släppt sina skivor ännu men ja, ribban är lagd och högt ligger den!

snicksnackade med lisanja i luren och kom fram till att vi båda saknar den där olyckliga kärleken man kunde känna när man var tonåring. inte för att den var upplyftande på något vis, men mer för att en åtminstone var kär då. nu har man tur om man ens får bli lite pirrig av ett hångel sådär en gång ibland. synd för oss.

klockan tickar på och jag borde påbörja uppgiften vi blev tilldelade under måndagens workshop. den går ut på att samla referensbilder till amelie från montmartre. av någon anledning tänker jag bara på körsbär när jag tänker på bilder som hade kunnat referera till just den filmen. körsbär med massa glans på. tänker jag vidare på tanken så tänker jag även på en bilderbok jag hade som barn. det var en elefantmamma som bakade körsbärspaj av just glansiga körsbär. så det kan gå!

här får ni den låten jag repeatar för nu. god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar