måndag 4 februari 2013

vad väntar du?

tjena. jag sitter och väntar på att min mango ska mogna. har stirrat och klämt sedan jag kom hem vid ett idag, dock utan resultat. varför ska man behöva vänta? det känns som att hela livet är en lång kö i väntan på döden. nerå, men helvete vad jag spenderar mycket tid på att vänta på saker. jag väntar på att få svar från skolorna och jag väntar på sommaren, jag väntar på att få flytta till new york, jag väntar på min mango och jag väntar på att väntetiden ska vara över. dang. om elva dagar får jag dock veta att jag inte kom in på tisch. det känns helt okej faktiskt, jag har varit inställd på det sedan ansökan skickades in. "nämen, inte ska du tänka så?" kanske du tänker nu? "jovisst tänker jag så" svarar jag då (i tanken). "på detta vis slipper jag bli besviken!" och det är ju faktiskt sant. känns lite som att jag har överlistat systemet i min lilla skalle. tur för mig.

vi presenterade förresten våra synopsisar i fredags. på mitt papper hade jag skrivit "ett gäng ungdomar" varpå jag syftade till en grupp människor i min ålder. alla runt omkring mig ba: "vaddå ungdomar, man är inte ungdom när man är tjugosex!" say what tänkte jag då. när blev jag vuxen liksom? jag försökte bestrida påståendet om att man fortfarande är ungdom när man är i övre tjugoåren men blev ganska snabbt nedröstad. vad hände, hur blev jag vuxen bara sådär? konstigt. anyhow, imorgon ska jag rotfylla min framtand som jag cyklade sönder och ja, sedan är det inte mer med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar