onsdag 21 januari 2015

någonting jag längtat efter

god morgon! jag sitter i nytvättade lakan och önskar att jag kunde få spendera resten av denna dag innanför mitt hems slutna dörrar. tearjerker sjunger sånger för mig och om några ynka timmar släpper primavera sound årets line-up. herregud vad jag har längtat! ni vet när en inte orkar vänta längre och hjärtat bultar sådär lite extra snabbt och ens tankar bara går i ett virrvarr och det känns som att en har svalt en liten skojig raket som en väntar på ska detonera så att en kan bryta ut i ett riktigt klungande skratt. så känns det! eh.

har tänkt på varför jag egentligen skriver här i bloggen nuförtiden och kom på att det nog måste vara för att det som författas här får lov att vara meningslöst pladder. inte att jag nödvändigtvis ser dessa rader som meningslöst pladder alla gånger men jag tror att det jag försöker säga är att när jag skriver "privat" så får mina rader en större betydelse, för mig själv, och ingår därmed så även i en kontext som i slutändan är bredare än vad mina ord är här. förstår ni? här behöver jag inte följa grammatikens regler eller det narrativa berättandets ramar. här bara pladdrar jag och just nu tror jag att det bor ett troll inne i mig som måste få ut alla tankar, stora som små.

jag har en klänning som jag köpte i brasilien. den är vit och virkad och jag tänkte bo i den när jag är i afrika, bara så ni vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar