lördag 14 februari 2015

ett slag för kärleken

hej bloggen! idag firar alltså stora delar av världen den vidunderliga kärleken och allt runt omkring. alla hjärtans dag står åter på tapeten, med rosor och hjärtan i gelé, och detta för att en viss herr (sankt) valentin valde att halshuggas framför att ge upp sin sanna kärlek; den kristna tron. denna gärning fick honom alltså att bli helgonförklarad. vem hade inte velat bli helgonförklarad för att ha stått upp för lite sweet love? vem hade inte låtit sig halshuggas för hen som hjärtat bultar som hårdast för? jo det ni, det är då verkligen inte alla. herr sankt valentin var verkligen en hjälte av sitt slag, en hjälte för kärlek!

idag sken våren utanför sofias fönster då jag steg upp, efter en natt på hennes soffa. fåglarna sjöng beatles-låtar och mitt liv kändes som en film där jag satt och rökte cigg på balkongen efter att jag lyckats knycka en kopp nybryggt kaffe. jag tänkte "livet!" och log innan jag traskade iväg till jobbet.

jag har käkat fajitas till middag och fått en allergisk reaktion av mitt nya balsam. nu är jag rödflammig och mätt och tänkte ut och bli full tillsammans med soffan. låtar om kärlek finns det många men jag tänkte bara bjuda på en och den har ni här:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar