måndag 23 februari 2015

då tiden inte räcker till

god eftermiddag bloggen! jag sitter och tuggar på ett ägg och tänker att "hur ska jag hinna med allt jag måste hinna med?". jag ska posta brev och växla pengar, vaccinera mig, jobba, flytta mina saker hem till sofia, skriva ansökan, skriva referensbrev, skriva artikel till jelly, fixa försäkring, laga min dator, mecka med csn, mecka med concordia och samtidigt försöka leva. jag har prick tio dagar på mig för sedan är jag i afrika och där hade jag tänkt att enbart skriva och läsa fiktion, leva, njuta av livet.

igår när jag traskade hem till siri så hörde jag mig själv utbrista "UUUÄÄHH" vilket fick mig att tänka "man vet att man lever när ångesten självmant hittar vägar att uttrycka sig genom". jag har ångest ja, tidsångest. min lista över saker jag måste göra tycks bara växa sig större och jag drar som vanligt en sista minuten. när ska en lära sig? när ska jag lära mig?

nåja, det är inte bara stress som barrikerar min vardag. pratade med snövit tidigare idag och hon vill ha mig att regissera en tv-serie som kommer handla om ett gäng konststuderande kvinnor och hur dem hittar vägen till sig själva. ingenting är spikat ännu men jag hoppas på att kamma hem detta.

nu är ägget uppätet och jag ska sticka iväg och hitta en gosigt café att arbeta på. när dagen är slut hoppas jag hitta mig själv lite mer problemfri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar